Sardinia – calatorie culinara sau ce mancam bun pe insula

Psihologie, Psihoterapie, Dezvoltare personala

creveti Sardinia turism culinar

Sardinia – calatorie culinara sau ce mancam bun pe insula

Pe langa dorinta de a vedea peisaje cat mai frumoase, in fiecare calatorie suntem interesati si de oferta culinara. Mancarea e o parte asa importanta din vietile noastre, incat cred ca ar trebui sa ii acordam multa atentie si sa ne bucuram atunci cand gasim produse de calitate. Cred ca unul dintre secretele longevitatii mediteraneenilor e si mancarea. Ei pot si stiu sa se bucure de ingrediente bune, proaspete si gatite bine.

Inainte de fiecare vacanta ma uit pe diverse bloguri internationale de calatorii dupa bucatele traditionale din locul respectiv. Caut restaurantele din topurile tripadvisor, dar ma uit si pe instagram sa vad pozele celor care si-au dat checkin de curand in acele locuri.

Cand ma gandesc la Italia, ma gandesc cam asa: „In Eatalia uiti de dieta!”

Poti citi si articolul Sardinia – insula verde, pentru a descoperi locurile vizitate de noi.

Turism culinar – preparate din Sardinia

Ramasesem deja impresionata de mancarea din Sicilia, vizitata cu 2 ani in urma, asa ca aveam asteptari mari si de la Sardinia. Si bine ca le-am avut! Daca esti iubitor de peste si fructe de mare, aici e un loc foarte bun in care sa-ti rasfeti papilele.

frittura di mare
Frittura din mare, La Sulcitana din Sant Antiocco

Calatorie culinara in Sardinia: peste, homari, fructe de mare

Poti gusta peste si fructe de mare atat in restaurante din care poti vedea apusul pe mare, in piete sau in restaurante mai ascunse si frecventate mai mult de localnici. Noi le-am incercat pe toate. Pietele si restaurantele pentru localnici castiga prin prospetime, gust, autenticitate si pret ceva mai redus. Restaurantele de pe malul marii au avantajul peisajului. O surpriza placuta a fost mancarea de la o cooperativa a pescarilor din Sant Antiocco.

vacanta sardinia
Fritto misto de la Mirador, Alghero

Sardinia, fiind o insula cu o istorie interesanta, are influente culturale diverse, care se observa si la nivel culinar. In Alghero exista influenta catalana, astfel ca pot fi gasite versiuni de paella. Fiul nostru a vrut sa incerce paella si aici pentru ca avea amintirea celei din Valencia. Era ok si asta, dar mult mai gustoase cele incercate in Spania.

Vacanta sardinia blog
Paella all’algherese
Spaghetti con arselle e bottarga e un preparat traditional in Sardinia.

In Sardinia se gasesc in mai toate restaurantele Spaghetti con arselle e bottarga di muggine. Adica spaghete cu scoici mici, foarte asemanatoare cu vongolele. Bottarga di muggine sunt icre de chefal uscate si sunt o specialitate sarda ce se presara peste paste. Au un gust usor amarui, deci trebuie puse cu masura. Un vanzator de bottarga ne-a spus ca-s delicioase si peste broccoli si sparanghel. Mai exista si un alt tip de bottarga, din lapti uscati, ce se feliaza peste diverse preparate.

ravioli bottarga sparanghel
Ravioli cu sparanghel si bottarga, Mabrouk din Alghero
spaghete vacanta sardinia
Spaghetti con arselle e bottarga – fel traditional in Sardinia, La Sulcitana din Sant Antioco

Am incercat tot felul de pesti si pestisori al caror nume nu-l mai stim, dar care ne-au incantat prin prospetime, textura si gust. Crevetii din prima poza sunt cei mai gustosi pe care i-am incercat pana acum.

fritto misto alghero mancare
Crevetii de la Boqueria din Alghero
vacanta sardinia peste si fructe de mare
Fritto di mare in piata din Alghero

vacanta insula sardinia turism culinar

blog vacanta calatorie sardiniablog pareri vacanta insula sardinia

Sardine am gasit doar pe acest platou de degustare. Erau marinate perfect. Se asemanau ca textura cu heringul marinat olandez.

calatorie culinara sardinia mancare

Am aflat ca era sezon de pescuit homari si ca in Alghero gasim homari buni, asa ca nu era sa refuzam un deliciu ca asta. stridiile erau si ele la inaltime.

homar alghero sardinia
Homar in stil catalan, Mabrouk

Pe insulita Carloforte de langa Sardinia se proceseaza ton prins local. Nu stiu de ce nu am gasit in meniuri prea mult ton, dar am gasit conserve locale si am luat una pe post de suvenir. Ton am cerut in Olbia si am primit un platou cu bunatati:

peste ton
Restaurant Congusto, Olbia

Calatorie culinara in Sardinia: paste, branza, biscuiti si fursecuri

Pe langa spaghete, am vazut frecvent in meniuri tipuri de paste sarde precum fregola (paste mici, rotunde) si malloreddus (un fel de gnocchi locali) sau casarecce.

sardinia calatorie mancare traditionala
Spaghetti con arselle
vacanta blog travel
Maloreddus alla campidanese

Si cum am strabatut noi insula in lung si in lat in aceasta calatorie, peste tot am vazut pasuni si oi. Multe oi. Asa ca era normal sa existe si carnati (salsiccia) si branza de oaie. Gustasem pecorino sardo acum multi ani si o declarasem ca fiind branza mea preferata. Cum de la o vreme incerc sa evit glutenul si lactatele din motive de sanatate, am facut totusi o exceptie in vacanta asta.

pecorino sardo sardinia vacanta
Pecorino sardo & salsiccia

La Castelsardo, avand un view spectaculos de pe munte, am putut gusta dintr-un platou cu bunatati locale, dar si deja clasicele bunatati marine.

pecorino sardo

creveti castelsardofrittura di mare castelsardoaperitiv fructe de mareton peste

In Pula, am gasit o pasticceria care ne-a adus inauntru pe cale olfactiva. Sardinia e plina de patiserii, dar ne-am tinut departe de ele pana sa o intalnim pe asta. In Sardinia sunt multe tipuri de biscuiti si fursecuri, aromati cu lamai, portocale, mirt, anason sau migdale amare. In pasticceria asta am gasit biscuiti calzi. Mirosul era senzational. Pot doar sa va descriu cum erau amaretti: calzi, moi in interior, crocanti la suprafata si incredibil de aromati cu migdale amare. Se fac fara gluten… de parca ar mai conta dupa degustarea zilnica de paste! Tot aici am mancat pentru prima oara friptura de cal, servita pe o bucata de pane carasau. Aceasta paine traditionala este ceva mai subtire decat o lipie si este foarte uscata. Era folosita de ciobani pentru ca in forma asta putea fi pastrata timp indelungat.

carne de cal
Friptura de cal

In Cagliari am nimerit cand era Pastele catolic si restaurantele erau fie inchise, fie rezervate pentru meniuri speciale de Paste. Asa ca am mancat sushi si miniprajituri.

miniprajituri cagliari
Miniprajituri, La Dolce Vita in Cagliari

Din restaurantele incercate de noi in Sardinia, cred ca veti fi incantati daca veti manca la:

• La Sulcitana Cooperativa Pescatori din Sant Antioco – mancare foarte buna, ingrediente proaspete, pretul cel mai mic pe care l-am platit pentru o masa pe insula.
  • Mabrouk din Alghero – restaurant cu meniu zilnic, gatit bine, varietate mare de feluri de mancare, personal prietenos, frecventat de localnici. Luati meniul care include si homar. E bun!La final de masa farfuriile vor arata cam asa:
    blog travel calatorie turism
  • La Boqueria din piata din Alghero – e deschis doar pentru pranz; desi e o piata mica, restaurantul pescaresc e basic si bun: peste proaspat fript sau prajit. Nu prea se poate da gres cu asta. Noi am avut noroc sa fim printre primii clienti si am mai prins liber la mesele nerezervate. In scurt timp dupa ce am ajuns, s-a format coada de asteptare pentru a gasi o masa.
  • Daca vreti sa mancati si sa vedeti apusul pe mare in timpul asta, puteti incerca Mirador din Alghero. Veti achita ceva bani in plus pentru asta. Mancarea e buna, dar nu e la fel de interesanta ca la cele frecventate de localnici.
  • Tot un loc cu o priveliste foarte frumoasa este si restaurantul din hotelul Bajaloglia din Castelsardo, aflat pe un munte. Mancarea e foarte buna si ea.
  • Fara priveliste de data asta, dar cu mancare rafinata si combinatii foarte reusite de arome, restaurantul Congusto din Olbia a fost o surpriza placuta.

Comments

comments

Un răspuns la “Sardinia – calatorie culinara sau ce mancam bun pe insula”