Dubai, o vacanta plina de contraste

Psihologie, Psihoterapie, Dezvoltare personala

dubai marina travel blog

Dubai, o vacanta plina de contraste

Se spune ca e mai bine sa le daruiesti copiilor experiente si mai putin obiecte. Asa ca de Craciun un anume baietel de 10 ani a primit o vacanta in Dubai, locul in care se afla cea mai inalta cladire din lume.

Si cum lucrurile sunt deseori complicate atunci cand vine vorba de zona araba, evenimentele cu Iranul ne-au facut sa ne intrebam zilnic daca mai mergem sau nu. Lucrurile au intrat insa intr-o stare de calm, asa ca ne-am incumetat sa plecam. Zborul catre Dubai a fost fara peripetii, avionul schimband ruta si nezburand deasupra Iranului. Insa la intoarcere Wizz facea o escala pentru alimentare in Larnaca, zborul ar fi durat 7 ore, asa ca am ales Fly Dubai. Zbor deasupra Iranului, dar totul a fost bine.

Blog de calatorie

Dubai a fost o experienta. Trebuie sa recunosc faptul ca nu mi-a fost deloc usor de asimilat sa vad atatea femei cu fata acoperita. Si nici copilului nu i-a fost usor. Dar nu vreau sa intru aici in subiectul asta. Va voi povesti asadar despre activitati care sa va incante.

Vizita la Burj Khalifa si fantanile arteziene

Burj Khalifa era numarul 1 pe lista baiatului meu, pentru ca e cea mai inalta cladire din lume, avand 828 m. Am urcat pana la etajul 148 din cele 153 ale cladirii. Mai exista posibilitatea sa se mearga pana la 125, dar am ales pachetul Burj Khalifa Sky. Va recomand sa faceti vizita la apus spre inserat pentru a vedea toate luminile orasului. Veti urca din mall. Dupa vizita, noi am iesit pe terasa mall-ului pentru a vedea spectacolul fantanilor. Le vazusem si de sus, dar prietenii nostri ne-au zis ca trebuie vazute si de jos. Fantanile arunca apa la cea mai mare inaltime din lume. Spectacolul incepe de la 18:00 la 23:00, dureaza cate 5 minute si are loc din jumatate in jumatate de ora.

burj khalifa fantani recomandari dubai

Spectacol de circ La Perle by Franco Dragone

Intr-una din seri, la recomandarea unui prieten din grup, am mers la Habtoor City pentru a vedea un spectacol impresionant de circ. Spectacolul La Perle este creatia lui Franco Dragone. Ne-a lasat uluiti pe toti. Indiferent ca esti copil sau adult, e uimitor. Desi sala de spectacol de teatru nu anunta initial nimic surprinzator, iata ca ne-am inselat. Bazin cu apa, cascade, podium rabatant, toate au contribuit la dinamismul experientei. Femeia nu e sexualizata ca in spectacolele noastre clasice, costumul feminin fiind unul neasteptat de… cuminte. In schimb, costumele masculine erau destul de revelatoare. Ce am vazut? Acrobatii care sfidau inaltimile, sarituri in bazin si la sfarsit un numar de acrobatie cu motociclete absolut grozav, toate inglobate intr-o frumoasa poveste de dragoste.

la perle dragone dubai habtoor city

Miracle Garden Dubai

Pentru ca e desert, poate ca nu v-ati astepta sa gasiti un parc plin de verdeata si flori. Cu toate astea, au si asa ceva si e foarte bine ingrijit.

dubai miracle garden blog calatorii
dubai miracle garden expozitie flori
Expozitia Miracle Garden Dubai – flori si verdeata in desert
miracle garden dubai
Arcade de flori din Miracle Garden

Global Village Dubai

Cand imi faceam cercetarile pentru vacanta asta, am crezut ca Global Village e un soi de ansamblu de cladiri miniaturale. Nu e deloc asa. E mai degraba un bazar imens, cu restaurante si parc de distractii. Daca aveti copii foarte mici, evitati acest loc. Este destul de aglomerat si se vor plictisi cu siguranta. Global Village are pavilioane imense care sa descrie lumea. In ele gasiti tot felul de magazine cu produse alimentare sau artizanat, parfumerie, masaj, jucarii. Pavilionul european era o dezamagire, minuscul si fara legatura cu realitatea europeana. Nu stiu daca intentionat sau nu, dar nu zaboviti prea mult acolo. Mergeti la pavilioane precum cel al Marocului, UAE, China, India. Exista chiar si un floating market de unde puteti lua fast food de la vanzatorii din barcute. Parcul de distractii e pentru curajosi: slingshot, carusel, ciocan si altele.

global village dubai blog calatorie
Piata plutitoare Global Village
global village dubai vacanta
Global Village
vacanta in dubai blog calatorie
Unul dintre zecile de pavilioane din Global Village

Safari in desert: buggy, camile, cina si SUV pe dune

Inainte sa mergem la safari in desert, am poposit intr-un loc de unde puteam inchiria buggys pentru plimbari pe dune. Aveti grija la cei care va supravegheaza. Cursele sunt destul de costisitoare si ei tot incearca sa va spuna ca vi se termina timpul pentru a baga pe altii la rand. E tactica lor. Noi l-am gonit de cateva ori pe supraveghetor. Ultima oara devenise usor agresiv si ne-a bagat nisip in ochi. Copiii au fost extrem de incantati insa de toata povestea.

buggy desert safari dubai
Aventuri cu buggy prin desert si un copil fericit in spatele baticului

Safari in desert

A urmat apoi o calatorie cu Toyota Landcruiser V8 (nu ca as stii prea bine ce inseamna) pe dune mari. Mohammed (al 7-lea cu numele asta) a muncit masina aia la maxim, iar noi nu ne-am imaginat ca o masina poate sa faca asa ceva. Copiii erau in culmea fericirii, eu cu o usoara durere de cap, dar care nu m-a oprit sa fac si o mica tura cu camila. O senzatie ciudata la coborare si la urcare, de asta va sfatuiesc sa va tineti bine, iar daca aveti probleme serioase cu spatele, sa evitati. Am luat apoi cina in desert, intr-un loc improvizat pentru multi turisti. Organizatorul acestei mici excursii (tot Mohammed) ne-a asigurat o masa separata si am primit mancarea acolo. Cei de la mesele comune au avut un soi de bufet cu inghesuiala pe care ma bucur ca l-am evitat. La cina am avut parte de un scurt numar de belly dance pe scena (performat de o blonda) si de tanoura dance sau dans sufi. Intre timp ne-am facut si cateva tatuaje cu henna. O seara plina si pe repede inainte, dar foarte gustata de toti copiii.

dubai desert safari
Apusul in desert
camila desert sfarai dubia
Da, m-am plimbat si cu o camila. Nu recomand aceasta plimbare daca aveti probleme cu spatele.
desert cina blog turism
Cam asa arata o cina in desert. E bine sa aveti un separeu.

Legoland si Motiongate

Noi stiam deja cam ce e la Legoland pentru ca il vizitasem pe cel din Windsor, de langa Londra. Cel din Dubai este mai micut, dar e de vizitat pentru copii. La intrarea in parc ne-a placut foarte mult partea de Miniland.

De Motiongate nu auzisem, dar fiind in acelasi parc de parcuri, Riverland, l-am vizitat si pe el si bine am facut. Motiongate este mult peste Legoland-ul lor. Are atractii atat pentru copii cat si pentru adultii plini de curaj. Tot acolo mai era si Bollywood, dar nu am avut timp si pentru el.

legoland dubai miniland

Dubai Marina si plimbarea cu barca de viteza

Dubai Marina e un loc superb, cu zgarie-nori, palmieri, restaurante, canale de apa si barci. Ne-am gandit sa-l vedem de pe apa, asa ca am luat un tur de 90 de minute cu o barca de viteza. Dupa iesirea din Dubai Marina, barca a inceput sa-si arate forta si am gonit in jurul The Palm Island cu opriri scurte pentru fotografiat Burj Al Arab, Atlantis si alte atractii turistice.

dubai marina travel blog

barca croaziera dubaidubai marina obiective turistice dubai

Marea Moschee Sheikh Zayed din Abu Dhabi

Nu e in Dubai, ci in Abu Dhabi, dar e un obiectiv care trebuie vazut. Vorbim de o constructie impresionanta cu podele din mozaic de marmura alba. Atat pe exterior, cat si pe interior, decorul este cu adevarat frumos. E bine sa stiti ca femeile din alte culturi se pot simti destul de inconfortabil. La intrare am primit cate o rochie visinie cu gluga pentru a putea vizita acest loc. Apoi la tot pasul cei de la security ne spuneau sa ne ascundem parul. Am primit indemnul asta de cel putin 15 ori si nu e ca ne doream sa incalcam regulile, dar cate o suvita mai scapa in exterior. Absurd? Pentru mine da. Cand am inapoiat rochia am observat ca acele pelerine de acoperit femeile aveau 3 culori: visinii, albastre si maronii. Aceasta observatie, dar si pastrarea anumitor legi, m-au dus cu gandul catre Povestea Slujitoarei. Totusi, inteleg ca scriitoarea afirma ca inspiratia a fost puritanismul britanic. Asa o fi.

abu dhabi moschee alba dubaiabu dhabi sheik zhayed moschee

Detalii organizatorice ale vacantei in Dubai

Langa hotelul nostru se afla o moschee si a fost un pic neobisnuit ca la 5 dimineata, in prima noapte acolo, sa auzim chemarea muezinului. Apoi fie ne-am obisnuit, fie eram prea obositi sa ne mai tina treji si in alte dimineti. Daca va stiti cu somn foarte sensibil, e bine sa luati si asta in calcul atunci cand va rezervati camera de hotel.

E bine sa va luati cartela de internet si telefon, altfel costurile sunt foarte mari.
Noi am inchiriat masina, distantele fiind foarte mari si costurile legate de taxi nu ar fi fost deloc neglijabile.

Dubaiul e scump. Toate activitatile au costuri mari. E bine ca biletele de acces la diverse obiective sa le luati online de pe site-urile acelor obiective turistice sau prin agentii locale de acolo.

La final de calatorie…

Dubai e un loc surprinzator: desert alternat cu verdeata, plaje, cladiri, lux, opulenta, dezvoltare economica alternata cu traditii mai greu de inteles de catre cei care nu-s de prin partea locului.

burj al arab obiective dubai
Burj Al Arab
zero gravity plaja dubai
Plaja in Dubai

Citeste si articolul despre mancarea buna si restaurantele pe care le puteti incerca in Dubai.

Vezi si ce parfumuri orientale poti gasi in Dubai si cum sa le alegi.

parfumuri arabe arabesti oud blog vacante calatorii recomandari avion rezervari obiective turistice calatorie blog de calatorie

Comments

comments

2 răspunsuri la “Dubai, o vacanta plina de contraste”