Rezolutii la inceput de an

Rezolutii-la-inceput-de-an.png

Multi oameni isi alcatuiesc la început de an o lista cu rezolutii. De ce unii aleg asta, in timp ce altii nu doar ca nu au rezolutii, dar resping ideea total?

Despre rezolutiile de la inceput de an, despre cei care tin dieta dupa dieta si despre mancatul compulsiv am vorbit la emisiunea Traieste Smart de la Radio Smart FM, cu Adina Halas. 

Iata mai jos ce e bine sa retinem despre planurile pe care ni le facem in noul an.

Cei mai multi dintre cei care isi traseaza rezolutii la inceput de an, probabil ca au nevoie sa simta ca pot controla ceva in viata lor. Altii isi doresc pur si simplu sa aiba un an mai bun decat cel care a trecut si simt nevoia sa planifice asta, sa dea o structura dorintelor lor. Cei care stiu ca anul trecut n-au reusit sa faca tot ce si-au propus, incearca sa compenseze anul asta si adauga si rezolutiile ramase restante. Lista cu rezolutii devine astfel o sursa de automotivare.

Bineinteles, sunt si multi care nu vor sa auda de rezolutii. Cu siguranta ai observat si tu meme-urile care circula pe tema rezolutiilor. Respingerea rezolutiilor are de multe ori la baza ideea ca viata are cursul ei, ca nu poate fi controlata. Astfel, devine inutil sa iti faci planuri. Tot in acest sir de credinte se incadreaza si ideea ca oamenii nu se schimba.

Vorbim asadar despre oameni cu tendinte catre perfectionism si de cealalta parte, rebelii.

Cat de util este sa trasam rezolutii?

Rezolutiile de la inceput de an pot fi utile daca sunt realiste. Daca ne imaginam insa ca in cursul anului ce vine vom rezolva cat nu am rezolvat toata viata sau daca ne punem niste tinte mult prea inalte, avem toate sansele sa esuam. Daca in schimb avem niste asteptari realiste de la noi si de la ceilalti, vom reusi, fie si partial, sa atingem cat mai multe puncte din lista noastra cu rezoluti.

Cum alcatuim o lista o rezolutii realiste?

Obiectivele nerealiste au mare legatura cu perfectionismul. Chiar daca perfectionismul ne-a dus catre scrierea unei liste, tot el ne face de multe ori sa avem asteptari nerealiste. Cand reusim sa acceptam ca suficient e bun, iar perfect nu exista, viata va fi mult mai usoara. La fel si cu schitarea planurilor sau a rezolutiilor. 

De exemplu: E mult mai bine sa imi propun sa citesc 20 de carti in anul ce vine, daca anul trecut am citit 15, decat sa imi propun sa citesc 100 si sa am apoi senzatia ca am esuat daca am citit 25. 

Un alt exemplu: E mult mai bine sa imi notez pasii concreti pe care ii am de facut in atingerea obiectivului meu, decat sa notez ca obiectiv „sa am mai multa grija de mine”.

Daca nu ti-ai alcatuit inca o lista cu rezolutii, nu te ingrijora! Orice zi este buna pentru a face schimbari in bine!

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *