Suplimente alimentare in anxietate

musetel-anxietate-suplimente-alimentare.jpg

Pe langa psihoterapie, cei cu anxietate se pot ajuta cu modificari ale dietei si cu introducerea anumitor suplimente nutritive, cu efect demonstrat pentru starile cu care se confrunta. Psihonutritia capata din ce in ce mai multa atentie pentru ca are efecte demonstrate stiintific.

Anxietatea este o stare fiziologică, psihologică și emoțională care apare atunci când o persoană se comportă ca și când ar fi în pericol.

Persoanele cu anxietate au o profundă senzație de neajutorare, fiind convinse de incapacitatea lor de a controla situația în care se află. Astfel, își vor concentra masiv atenția către propriile persoane, se vor subestima în ceea ce privește capacitatea de a face față situației și vor avea probleme în identificarea și activarea resurselor proprii.

Cei care prezintă anxietate au de obicei gânduri intruzive repetitive și îngrijorări, care îi pun în situația nefavorabilă de a evita anumite situații din pricina frământărilor. Ei prezintă deasemenea frecvent simptome precum transpirație, tremor, amețeală, puls crescut, tulburari de somn.

Suplimente alimentare cu zinc si magneziu

  • Zincul are efecte demonstrate asupra inhibitiei de cortizol, in timp ce cuprul, are un efect invers. Asadar, in cazul celor cu anxietate trebuie crescut aportul de zinc si limitat cel de cupru.
  • Atunci cand este combinat cu magneziu (ZMA) este un supliment util pentru cei care au probleme cu mentinerea somnului pe parcursul noptii, asigurand un somn mai profund, mai odihnitor. Magneziul ajuta si in relaxarea si refacerea musculara.
  • De asemenea, studiile arata ca deficienta de zinc produce simptome depresive si anxioase, dar si faptul ca zincul poate fi folosit cu succes in ameliorarea acestora.

Anxietatea si extractele de plante

  • Valeriana este o planta cu efect sedativ, ce are efecte benefice asupra anxietatii favorizand somnul, stiind fiind faptul ca persoanele care sufera de anxietate au insomnii frecvente. Un alt studiu arata efectele benefice in caz de stres. Se pare ca valeriana creste nivelul de GABA. Ea este recomandata si pentru crampe musculare.
  • Musetelul este o alta planta folosita in mod traditional pentru efectele sale calmante. Tot mai multe studii arata beneficiile sale pentru cei care au anxietate.
  • Passiflora este o alta planta folosita cu succes in reducerea stresului, simptomelor de anxietate generalizata si ameliorarii insomniilor. Tot pentru imbunatatirea somnului si ameliorarea insomniilor, se pot folosi si suplimente cu melatonina.
  • Rhodiola rosea este o planta cu efect adaptogen. Rhodiola a fost si ea studiata pentru efectele in anxietate, demonstrand reactii benefice in reducerea stresului si a tulburarii de anxietate generalizata.

Omega 3 in anxietate

Omega 3 are multiple efecte benefice pentru sanatate. De la scaderea inflamatiei, la imbunatatirea dispozitiei, minimizarea efectelor stresului si pana la reducerea anumitor simptome anxioase, Omega 3 este un supliment alimentar care merita sa faca parte din dieta noastra.

Vitamina D, supliment pentru anxietate si depresie

Nivelul scazut de vitamina D poate fi observat atat la persoanele cu depresie, cat si la cele cu anxietate. Anxietatea si depresia sunt deseori asociate. Suplimentarea cu vitamina D poate fi benefica si in aceste cazuri.

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *