Stresul in perioada Coronavirusului – cum facem fata?

coronavirus-covid19-stres-e1584176292224.jpg

Stresul in perioada Coronavirusului – cum facem fata?

Cum spuneam intr-un articol anterior, stresul isi face aparitia sau se accentueaza in perioada aceasta, in care ne confruntam cu epidemia de Coronavirus COVID-19.

Noi suntem responsabili pentru gestionarea propriilor emotii. Nu doar acum, ci mereu.

Asadar, sa ne gandim la ce puteti face daca va simtiti coplesiti, daca va cuprinde panica, anxietatea sau stresul.

1. Expunerea limitata la informatii care cresc stresul.

Am spus si in celalalt articol ca expunerea la social media sau la canale de stiri care cauta senzationalul, nu este usor de dus pentru toata lumea.

Limitati timpul petrecut astfel. Orientati-va pentru informare catre site-uri oficiale (OMS, Ministerul Sanatatii).

2. Rugati familia sau apropiatii sa va protejeze de astfel de informatii.

Deseori familia sau prietenii va relateaza tot soiul de povesti. Unele triste, unele alarmante, multe complet false.

Spuneti-le ca perioada asta oricum e foarte stresanta deja pentru voi si rugati-i sa isi limiteze povestirile doar la informatii cu adevarat importante, fara istorisiri cu potential sensibilizant.

3. Cum domolim stresul provocat de amenintarea Coronavirusului?

Exista mai multe lucruri utile pe care le puteti face in aceasta perioada, pe langa protectia si selectia informatiilor.

  • Faceti o lista cu lucrurile pe care le faceti pentru a controla cat mai bine situatia (izolare, protectie, igiena samd) si acceptati ca sunt si lucruri care nu pot fi controlate.
  • Faceti sport acasa, exercitii de respiratie si exercitii de relaxare, dans, yoga, meditatie. Aveti la dispozitie foarte multe resurse online.
  • Cititi cartile care va asteapta si pentru care nu aveati timp pana acum.
  • Gatiti.
  • Urmariti documentare cu natura si animale sau comedii.
  • Urmati cursuri online – exista foarte multe site-uri care ofera cursuri gratuite sau contracost.
  • Tineti legatura prin videoconferinta cu prietenii sau cu familia.
  • Faceti o lista cu planuri de viitor, de pus in practica dupa ce trece perioada de izolare.

Iata si recomandarile venite de la Organizatia Mondiala a Sanatatii, un infografic al Societatii Nationale de Cruce Rosie.

Citeste si Terapie online in vremea Coronavirusului.

Citeste si Ingrijorarea, anxietatea, panica si Coronavirusul.

surse foto: crucearosie.ro, nytimes.com

psiholog online, panica, anxietate, coronavirus, covid – 19, terapie online, online therapy, english, bucharest.

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.