Motive sa mergi la terapie

motive-terapie-psihoterapie.jpg

Cu privire la terapie, cercetarile arata ca relatia terapeutica este cel mai important factor pentru succes. Asadar, mai mult decat tipul terapiei, ceea ce conteaza este relatia pe care o ai cu terapeutul tau. Iata de ce e important sa iti asculti instinctul si sa alegi terapeutul cu care te simti confortabil, in siguranta, ascultat cu empatie, terapeutul alaturi de care sa nu te simti judecat sau criticat si cu ajutorul caruia sa ai un parcurs bun si vindecator in cadrul terapiei tale.

Iata cateva motive pentru care sa vii la terapie:

Observi ca ai schimbari frecvente de dispozitie

Schimbarile frecvente de dispozitie pot fi un semnal de alarma pentru sanatatea psihica. Psihoterapia te poate ajuta sa aflii ce sta la baza acestor probleme si sa gasesti metode de a le depasi.

Te simti singur, izolat

Adesea, cei care se izoleaza au sentimentul ca nu sunt intelesi de cei din jur. Relatia terapeutica ofera intelegerea necesara precum si ajutorul pentru rezolvarea sau imbunatatirea unor situatii sau probleme ce pot parea fara iesire.

Probleme de familie

Multi considera ca problemele din familie nu au legatura cu problemele din prezent. Vei vedea ca anumite situatii sau comportamente imprumutate din trecut pot fi depasite prin constientizarea lor, dar si prin metode ce pot fi invatate si exersate cu usurinta pana la schimbarile dorite.

Treci prin schimbari importante

Schimbarile ne sperie. De acest motiv multi oameni evita terapia. Dar ce faci atunci cand in viata ta vin schimbari importante si nu stii incotro sa o apuci? Daca vei continua aceleasi actiuni, nu te poti astepta la rezultate diferite. Cu ajutorul unui terapeut poti invata cum sa faci mai bine fata schimbarilor din viata ta, iar daca schimbarile sunt dureroase, va fi persoana de sprijin pentru depasirea acestei perioade.

Te simti blocat

Poate ca simti ca viata ta nu a luat-o in directia potrivita, dar nu stii ce sa faci mai departe. Un pas catre interiorul tau sau poate catre trecutul tau iti poate arata raspunsuri sau te poate ajuta sa deblochezi situatia in care esti acum.

Folosesti substante diverse pentru a face fata problemelor tale

Fie ca vorbim de anumite medicamente, de cafea, alcool, tutun, dulciuri, mancare sau chiar prea mult sport, aceste excese ascund de multe ori suferinte si sunt metode ineficiente de a face fata stresului sau evenimentelor dureroase din viata noastra.

Simti ca nu te mai bucura nimic

Lipsa bucuriei poate fi mai mult decat ceva trecator. E bine sa descoperi ce se intampla cu tine inainte ca starile depresive sa se agraveze.

Relatiile cu ceilalti sunt dificile

Ai relatii toxice? Sau poate doar ti-e greu sa pastrezi niste relatii bune cu cei din jur? Analiza modului in care relationam se face tot cu ajutorul terapiei.

Observi tipare care se repeta

Faci aceleasi greseli, te indragostesti mereu de persoane nepotrivite, intri mereu in relatii care nu duc niciodata catre ceva bun? Probabil ca ai niste tipare de comportament pe care le-ai invatat in copilarie si pe care le repeti in viata de adult.

Esti prins in trecut

Daca te simti apasat de sentimente de vinovatie, rusine, regret, e foarte probabil ca ai tendinta de a trai cu gandul la trecut. Poate ai cateva situatii neincheiate?

Simti nevoia sa vorbesti cu cineva

Se intampla adesea ca oamenii sa vina la terapie din dorinta de a vorbi cu cineva despre ei si despre problemele lor. E ca un fel de ventilare a sentimentelor pe care nu se simt confortabil sa o faca in alta parte din teama de a nu fi judecati.

Ai tulburari de alimentatie

Cei cu tulburari alimentare au adeseori o stima de sine scazuta. Terapia tulburarilor alimentare este un proces care are nevoie de timp si implicare din ambele parti – terapeut si client.

Banuiesti ca ai anxietate sau depresie

Anxietatea si depresia sunt cele mai des intalnite probleme de sanatate psihica. In 2007 tulburările de anxietate au avut cea mai mare prevalenţă, 6,9%, în cadrul tulburărilor mintale la români. Astfel, dintre tulburările de anxietate, cea mai frecventă era fobia specifică (3,8%), urmată de fobia socială (1,3%) şi tulburarea post-traumatică de stress (1,2%). O valoare scăzută a prevalenţei (sub 1%) s-a observat pentru: tulburarea anxietăţii de separare (0,9%), tulburarea de anxietate generalizată (0,8%), tulburarea de panică (0,7%), tulburarea obsesiv-compulsivă (0,6%) şi agorafobia fără panică (0,5%).

Ai probleme cu somnul

Tulburarile de somn insotesc deseori tulburarile de anxietate. Alaturi de insomnie, va puteti confrunta cu hipersomnie, apnee de somn, narcolepsie, parasomnii (cosmaruri, somnambulism, sindromul picioarelor nelinistite), tulburari de ritm circadian.In terapie poti afla ce te tine treaz si se poate actiona prin antrenamente de relaxare, meditatie, educatie despre igiena somnului, aflarea acelor factori care predispun, provoaca si mentin insomnia, ajutor pentru a preveni reaparitia insomniei.

Esti intr-o relatie de cuplu problematica

Daca vrei sa salvezi relatia de cuplu, este important sa veniti la terapie de cuplu. De obicei problemele din cuplu nu dispar ca prin minune si amanarea poate duce la agaravare. Daca vrei sa iesi dintr-o relatie de cuplu si simti ca nu poti, poti veni la terapie individuala pentru a afla ce te tine legat si de ce ai nevoie ca sa parasesti o relatie nesanatoasa.

Vrei sa te cunosti mai bine si sa te dezvolti

Din ce in ce mai multe persoane apeleaza la consiliere sau coaching pentru dezvoltare personala. Coachingul, desi pornit din metode ale psihoterapiei, poate fi de ajutor in mediul organizational, atunci cand povestirea trecutului personal nu este posibila. Terapia este insa un proces mai cuprinzator si cu efecte pe termen lung.

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *